Indre Ro med Hjertekohærens

Dybe og enkle øvelser, der beroliger nervesystemet og skaber psykisk balance

1-dagskursus

Lær en enkel og effektiv metode, du kan bruge i alle tænkelige situationer

KBH: Lørdag d. 10. marts 2018 kl. 10-15.30.


Fra uro og negativitet til ro og nærvær

Oplev større glæde, få en bedre søvn, løs flere problemer og vær mere afslappet

Søger du et effektivt ”værktøj” til stressreduktion og selvberoligelse? Vil du opleve flere positive følelser i hverdagen? Vil du blive bedre til at regulere dine følelser, når du eksempelvis mærker uro, vrede eller frygt?

Ønsker du at styrke dit nærvær, forbedre dine præstationer, være mere handlekraftig og få et effektivt middel mod angst, søvnløshed og nedtrykthed? Vil du lære en enkel metode, du kan bruge i alle tænkelige situationer?

Under kurset bliver du klædt grundigt på til at praktisere metoden, så du dagligt føler dig mere rolig indeni og smitter andre positivt med din ro. Du lærer en smuk og virksom metode, der har talrige muligheder for at blive anvendt i dit kærlighedsliv, i dit familieliv, i joblivet og i dit personlige indre liv.

Dit udbytte

Kurset giver dig:

  • En konkret metode til at regulere dine følelser, når du eksempelvis mærker uro, vrede ,frygt, kedsomhed, irritation eller andre negative følelser.
  • Inspiration og praktisk vejledning i at bruge hjertekohærens i dine daglige rutiner, så du har mere indre ro og flere positive følelser i hverdagen.
  • Træning i effektive øvelser, som giver dig flere positive følelser i hverdagen, og derved gør din sensitivitet til en fordel.
  • Fortrolighed med et effektivt redskab i behandlingen af stress, søvnløshed, angst og depression.

Kursets Indhold

Hjertekohærens giver dig ro, harmoni og positive følelser

På dette kursus lærer du en teknik, som er let at bruge og har videnskabeligt dokumenteret virkning. Hjertekohærens skaber harmoni og sammenhæng i hjertets variabilitet – hjertets måde at slå på – og påvirker hele nervesystemet positivt. Stress og negative følelser glider i baggrunden. Du styrker i stedet dit indre fokus og fremmer følelser af glæde, taknemmelighed og frem for alt indre ro.

Få flere positive følelser i hverdagen, styrk din mestring og gør din sensitivitet til en fordel

Ud over at nedsætte stress er der en lang række andre positive virkninger ved hjertekohærens teknikken, bl.a. bedre søvn, bedre koncentration og hukommelse og et større følelsesmæssigt overskud med flere positive følelser. Metoden kan desuden være effektiv i behandling af angst og depression.

I stedet for at problemer ‘hober sig op’, mens du bliver mere og mere anspændt, vil du kunne opleve ro og handlekraft. Det giver dig styrken til at løse flere problemer og komme oplevelser af magtesløshed til livs.

Du får en værdifuld viden om, hvordan din hjerne regulerer følelser, og hvordan du kan påvirke processer, der normalt er uden for viljens kontrol og ‘træne din hjerne’.  På den måde kan du varigt og effektivt udfolde flere sider af dit potentiale og gøre din sensitivitet til en fordel.

Manglende indre ro rammer din adfærd, dine relationer og din livskvalitet

Når du er overstimuleret, vil du som sensitiv helt naturligt kunne opleve, at de reaktioner og væremåder, du har, ikke svarer til det, du ønsker. Du betaler en høj pris for at miste din indre ro. Især hvis det sker ofte og i længere perioder.

Mange sensitive fortæller, at de er mindre rummelige over for andre, mindre glade og har mindre overskud, når “små” og store ting i løbet af dagen forstyrrer og overstimulerer nervesystemet. Forældre kan være ekstra pressede, hvis deres barn har en dårlig dag, eller hvis de selv har haft en dårlig dag med mindre overskud til barnet. På arbejdet præsterer du dårligere eller glemmer flere ting end ellers, fordi du er overstimuleret osv.

Smit dine kolleger, din partner eller dit barn med positive følelser

I arbejdslivet giver hjertekohærensen et løft til dit fokus, din gennemslagskraft og din effektivitet – og efterlader positive spor i dine relationer. Som partner får du et godt redskab til at bevare varmen i kærlighedslivet. Det giver bedre relationer, mere intimitet og nærhed og et godt samarbejde om hverdagens praktiske gøremål.

Som forælder kan du med hjertekohærens bevare fatningen, når du er i svære situationer sammen med dit barn. Den indre ro, du oplever i kroppen, har en afsmittende virkning på dit barn, som hjælper det til at føle sig rummet, forstået og beroliget – og som hjælper dig til at undgå at handle i affekt. Hjertekohærens teknikken kan også modvirke overvældende følelser eller bekymringer om dit barn og/eller din egen forældrerolle, som opstår, når du er alene.

“Jeg er blevet bedre til at slappe af, selvom ting er belastende. Jeg har brugt mindfulness i 6 år, og kurset har forbedret virkningen af mindfulness og skærpet min daglige praksis. Teknikkerne, jeg har lært, er et rigtig dejligt supplement, som for mig især virker her og nu, mens jeg er aktiv og i gang med ting.”

– Tine Nielsen, sensitiv kvinde 48 år.

Kurset har givet mig den indre ro, der skal til for, at jeg slipper mine bekymringer og kan falde til ro og sove godt hele natten igennem. Jeg lagde sovemedicinen på hylden to uger efter, jeg begyndte at bruge de her øvelser. En ‘bivirkning’ er, at jeg socialt er blevet mindre stille og genert. Jeg hviler bedre i mig selv.
– Charlotte Andersen, sensitiv kvinde 38 år.

Psykoterapeut i Sensitiv - Martin AugustKursusleder

Martin August, dansk pioner inden for sensitivitet, forfatter, ID-Psykoterapeut, medlem af Dansk Psykoterapeutforening, ingeniør, tidl. leder af Stresslinjens psykolognetværk og medstifter af Sensitiv Balance.

Speciale i at regulere vanskelige følelser og finde indre ro

Martin har specialiseret sig i sensitivitet og i arbejdet med metoder til at skabe positiv forandring. Han har især mangeårig ekspertice inden for strategier til at finde indre ro, håndtere vanskelige følelser og bruge det sensitive potentiale konstruktivt.

Kursets formål

Frisæt potentialet i din sensitivitet

I hverdagens krævende situationer kan brugen af hjertekohærens blive en styrkende genvej til “den bedste udgave” af dig selv og din sensitivitet. Du vil berige nærværet i kontakten til dig selv og til mennesker du holder af.

Er du ramt af stress, angst, søvnproblemer eller depression får du en løftestang i din helbredelse. Søger du mere livskvalitet får du et praktisk og meget brugbart redskab, du kan bruge i alle tænkelige situationer.

Jeg har fået et meget stort udbytte af kurset. Der har været mange situationer på mit arbejde, hvor jeg tidligere var i det røde felt. Nu bruger jeg øvelserne, og så bliver jeg roligt nede i det gule eller det grønne område. Før havde det slet ikke været muligt.Tak for et vigtigt skub i en god retning.
Andreas Christensen, sensitiv mand 38 år.

Form: Kurset veksler mellem teori, øvelser, dialog og spørgsmål & svar.

Deltagerantal: Mellem 5 og 7 deltagere.

Standardpris: 1900 kr.

Nedsat pris: 1400 kr. for studerende, ledige og pensionister.

Sted:

København: Peter Bangs Vej 7A, etage 4, lokale 20, 2000 Frederiksberg.

Århus: Storcenter Nord, Finlandsgade 17, 8200 Århus N. Lokale: Mødelokale 4.

Materiale: Ud over skriftligt materiale får du efter kurset også lydfiler med praktiske øvelser.

Afmelding og ændring: Er mulig frem til to uger inden kursusdatoen og koster 200 kr. Herefter er købet bindende.


Målgruppe

Ønsker du et konkret og brugbart løft i hverdagen?

Kurset henvender sig til alle som ønsker et effektivt “værktøj” til stressreduktion, selvberoligelse og afspænding.
Metoden kan desuden være effektiv til behandling af angst og depression.
Deltagelse kræver ingen særlige forkundskaber. Der er ingen anbefalet rækkefølge for deltagelse i Sensitiv Balances forskellige arrangementer.

Øvelserne i Indre ro har givet mig en målbar effekt. Jeg har igennem en måned inden kurset målt mit blodtryk 2×3 gange om dagen, fordi jeg har ligget i den høje ende af normalområdet. Efter kurset forsatte jeg som sædvanligt målingerne, og jeg lavede dem efter 7 minutters øvelser i indre ro. Her opdagede jeg, hvordan mit daglige gennemsnit faldt. Jeg har ikke målt så “lavt” et blodtryk i årtier. Det er fantastisk.
Juliane Skov, sensitiv kvinde 64 år.

“Tak for et meget givende og inspirerende kursus. Efter kurset har jeg oplevet “en bølge” af det positive: f.eks. at småting, der kan irritere og stresse mig bare preller af. Alle jeg har mødt på min vej er blevet mødt med en rummelighed, som jeg godt er klar over, at jeg har, men den svinder desværre ofte ind i bestemte situationer og under letvakt stress. Det er en en underlig men god fornemmelse at prøve det.
Også tak for den gode, varme og venlige atmosfære, der underbyggede det vigtige budskab om at møde sig selv og verden på samme måde. Jeg fik virkelig øjnene op for, hvordan sensitivitet og stress hænger sammen – og hvad jeg selv kan gøre.”

– Mette Hansen, sensitiv kvinde 42  år.

 

Psykolog, Lise August & Psykoterapeut, Martin August

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til kursets indhold eller vores gruppeforløb, bøger og individuelle samtaler, som guider til at finde indre ro, bryde negative mønstre og skabe varige positive forandringer, er du meget velkommen at kontakte os.

 

BOG
Sensitive Børn

BOG & VIDEO
Kursus

BOG
Sensitive Børn og Voksne

DOBBELT DVD
Særligt Sensitive

SENSITIVE VOKSNE


SENSITIVE BØRN


Lise og klient terapi samtaler

BOOK SAMTALE