Persondata, privatlivspolitik og samtykke
Betingelser for kommunikation og aftaler: Sådan sikrer Sensitiv Balance den bedste praksis
Her kan du læse om Sensitiv Balances behandling af:
Indsamling af persondata
Sensitiv Balance modtager og behandler persondata for at sikre administration og følge lovgivningen
Sensitiv Balance modtager personlige data om dig og registrerer på computer – såsom navn, email og telefonnummer – hvis du henvender dig til os med spørgsmål, som vi skal besvare.
Hvis du melder dig til et af Sensitiv Balances arrangementer, opbevarer vi dine kontaktinformationer, så vi kan sende kursusmateriale og give beskeder, der er relevante før, under og efter arrangementets afholdelse.
Hvis du booker en samtale hos os, har vi som autoriseret psykolog og psykoterapeut MPF lovpligt til at føre journal over samtalerne.
Journalen opbevares under tavshedspligt i 5 år efter forløbet er afsluttet og herefter slettes den.
For at sikre nyheder og relevant, opdateret materiale på hjemmesiden benytter vi cookies, der registrerer antal besøgende på hjemmesidens forskellige sider.
Persondata rettigheder
Vigtige ting, du skal være opmærksom på
1. Indsigtsret
Du har mulighed for at bede om at få udleveret journalen og de oplysninger, vi har modtaget fra dig.
2. Ret til berigtigelse
Du har mulighed for at rette oplysninger, der ikke er korrekte.
3. Ret til sletning
Du har ret til, at persondata bliver slettet så snart der ikke er lovpligtigt eller administrativt grundlag for, at de bevare.
Overførsel af persondata sker udelukkende med dit samtykke
Vi vil indhente skriftligt samtykke fra dig, hvis vi f.eks. skal:
- sende en faktura til din arbejdsplads
- sende faktura til dit forsikringsselskab
- give en skriftlig eller mundtlig udtalelse til dit forsikringsselskab
- give en skriftlig eller mundtlig status til din læge
- skrive en status, aktuel situation eller vurdering til kommunen
Det vil sige, at du til enhver tid kan forvente, at vi ikke videregiver oplysninger om dig til en tredjepart, medmindre du ønsker det.
Betingelser for afbud og ændring af aftaler
Vi har lang ventetid og mange, som ønsker afbudstider. Vis venligst hensyn og meld afbud og ændringer hurtigst muligt.
AFBUD INDEN 48 TIMER FØR AFTALEN FINDER STED ER GRATIS:
Log venligst på vores elektroniske bookingsystem og anmod om aflysning: https://system.easypractice.net/book/sensitiv-balance
Du vil herefter modtage en mail, der bekræfter din anmodning.
VED AFBUD EFTER 48 TIMER FØR AFTALEN FINDER STED VIL DER VÆRE HALV BETALING FOR DEN AFTALTE TID:
Du kan ikke afbooke via vores elektroniske bookingsystem. Skriv venligst til Sensitiv Balances sekretær på kontakt@sensitiv.dk og giv desuden Lise August eller Martin August direkte besked via mail og SMS:
Aftaler med Lise August: skriv venligst mail til lise@sensitiv.dk og sms til 31106260
Aftaler med Martin August: skriv venligst mail til martin@sensitiv.dk og sms til 31106260
Privatlivspolitik
Dataansvar – Vi tager din databeskyttelse alvorligt
Sensitiv Balances privatlivsbeskyttelsespolitik fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
For at beskytte dine persondata bedst muligt, vurderer vi løbende, hvor høj risikoen er for, at vores databehandling påvirker dine grundrettigheder negativt. Vi er især opmærksomme på risikoen for, at du udsættes for diskrimination eller ID-tyveri, eller lider økonomisk tab, tab af omdømme eller datafortrolighed.
I tilfælde af, at de beslutninger, der opstår behov for at behandle følsomme persondata, gennemfører vi en nøje vurdering af konsekvenserne af databehandlingen for din privatlivsbeskyttelse. Konsekvensanalysen gennemføres før, vi begynder at behandle dine persondata.
Kontaktoplysninger
Sensitiv Balance er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i
overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger: Sensitiv Balance
Peter Bangs Vej 7 A
2000 Frederiksberg
+45 431106260
kontakt@sensitiv.dk
www.sensitiv.dk
Vi sikrer fair og transparent databehandling
Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af dine persondata.
Hvis vi indhenter data om dig fra andre, fx en myndighed eller samarbejdspartner, oplyser vi dig om det senest 10 dage efter, vi har indhentet dine persondata. Vi oplyser også om formålet medindhentningen og det lovgrundlag, der giver os adgang til at indhente dine persondata.
Behandling af persondata: vi anvender følgende type data om dig
Vi anvender data om dig for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter, kurser og samtaler, samt i vores kontakt med dig. De data, vi anvender, omfatter:
– Almindelige persondata
– CPR-nummer
– Følsomme data
Vi sammenstiller ikke dine data med data, fra andre aktører, fx fra sociale medier.
Vi indsamler og opbevarer dine persondata til bestemte formål
Vi indsamler og opbevarer dine data i forbindelse med bestemte formål eller andre lovlige
forretningsmæssige formål:
– I forbindelse med behandlinger i privat praksis og journalføring, samt opbevaring af dine oplysninger
– Administration af din relation til os
– Opfyldelse af lovkrav
Vi kan få behov for at anvende dine persondata til et andet formål end det, de blev indsamlet til. Medmindre du har givet samtykke til en sådan ny anvendelse, undersøger vi, om det oprindelige formål med indsamlingen af dine data er foreneligt med det nye formål. Vi vurderer fx de kilder, dine data stammer fra, og om det er almindelige eller følsomme oplysninger, vi har behov for at bruge. Vi vurderer også, om brugen af dine data til det nye formål vil have negative konsekvenser for din handlefrihed.
Vi behandler kun relevante persondata
Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der er defineret ovenfor. Formålet er afgørende for, hvilken type data om dig, der er relevante for os. Det samme gælder omfanget af de persondata, vi bruger. Vi bruger fx ikke flere data, end dem, vi har brug for til det konkrete formål.
Inden vi behandler dine persondata, undersøger vi, om det er muligt for os at minimere mængden af data om dig. Vi undersøger også, om nogle af de datatyper, vi anvender, kan bruges i anonymiseret form. Det kan vi gøre, hvis det ikke indvirker negativt på vores forpligtelser eller den tjeneste eller service, vi tilbyder dig.
Vi behandler kun nødvendige persondata
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
Vi kontrollerer og opdaterer dine persondata
Vi kontrollerer, at de persondata, vi behandler om dig, ikke er urigtige eller vildledende. Vi sørger også for at opdatere dine persondata løbende.
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer.
For at sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.
Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige
Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data.
Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata
Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata til de formål, der er beskrevet ovenfor, med mindre vi har et lovligt grundlag for at indhente dem. Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores legitime interesse i at behandle dine persondata.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.
Hvis vi ønsker at anvende dine persondata til et andet formål end det oprindelige, oplyser vi dig om det nye formål og beder om dit samtykke, før vi påbegynder databehandlingen. Hvis vi har et andet lovligt grundlag for den nye behandling, oplyser vi dig om dette.
Når vi i vores service og tjenester har behov for at behandle data om børn, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vi kontrollerer så vidt muligt, at samtykket gives af en forælder med forældremyndighed over barnet.
Vi videregiver ikke dine persondata uden dit samtykke
Vi videregiver ikke persondata til andre aktører.
Vi videregiver ikke dine persondata til aktører i tredjelande.
Sikkerhed
Vi beskytter dine persondata og har interne regler om informationssikkerhed. Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende back up af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Cookies har til formål at forbedre brugeroplevelsen og sikre relevant information på vores hjemmeside.
Det er muligt for dig at slette eller blokere for cookies.
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Brug af cookies
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies.
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
Dine rettigheder
Du har ret til at få adgang til dine persondata
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, oghvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om til de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet.
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan brugekontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse persondata til en anden psykolog.
Hvis du ønsker at bruge din ret til data-portabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.
Hvis du ønsker at få adgang til dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.
Få indsigt: Rekvirer din aktivitet på vores site.
Såfremt du ønsker at starte en process, hvor du først får indsigt i hvilken aktivitet, du har registreret her på Sensitiv Balances hjemmeside, kan du rekvirere din aktivitet fra denne side GDPR Request
Du skal blot indtaste din e-mail, så får du tilsendt en oversigt.
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Sensitiv Balance
Peter Bangs Vej 5A
2000 Frederiksberg
tel: +45 40983322
email: kontakt@sensitiv.dk
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til vores behandling af dine persondata, er du velkommen til at kontakte os.
Ønsker du gratis information?
Tilmeld nyhedsbrevet, som ca. hver 3 uge kommer med gratis artikler, der giver dig viden og vejledning til hverdagen – og få uddrag fra vores bøger i gratis gave. Du kan også se videoklip, høre radiointerviews og læse artikler fra pressen.