Indre Ro og Sensitives Følelsesliv – Gruppeforløb for Sensitive

Slip stress, irritation, selvkritik og andre kilder til indre uro og negativitet – og lad det positive fylde mere i din hverdag 

Intensivt forløb med 8 møder

KBH: Torsdage kl. 18-20 den 1.2, 1.3, 15.3, 12.4, 26.4, 24.5, 7.6 og 30.8 2018.

Ekstra datoer 13.9 og 11.10 2018.


Fra uro og negativitet til ro og nærvær

Oplev større glæde, få en bedre søvn, løs flere problemer og vær mere afslappet

Vil du opleve flere positive følelser i hverdagen? Ønsker du at blive stærkere i modgang og udfordrende situationer? Søger du en virkningsfuld vej til at dæmpe ængstelse, nedtrykthed, vrede og andre negative følelser? Ønsker du at hvile mere i dig selv og få et bedre forhold til andre?

Gennem de otte møder i gruppen vil du fordybe brugen af redskaber, lære nye teknikker og opleve, at indre ro, positive følelser og modstandskraft begynder at fylde mere i din hverdag.

I gruppen arbejder du løbende med nogle af de redskaber, som har vist sig mest virkningsfulde i vores individuelle samtaler. Du vil erfare, at et positivt følelsesliv og en kompetent regulering af dine negative følelser er nøglen til at give din hverdag et betydeligt løft – og til at gøre din sensitivitet til en gave, du nyder hver eneste dag.

Dit udbytte

  • Værktøjer til at regulere dine følelser, når du eksempelvis mærker uro, vrede, frygt, kedsomhed, irritation, nedtrykthed, modløshed og andre negative følelser.
  • Forståelse af hvordan nervesystemet regulerer følelser, og hvad du selv kan gøre for at håndtere dine følelser kærligt og kompetent.
  • Konkrete metoder, der hjælper dig til flere positive følelser i hverdagen og til at gøre din sensitivitet til en fordel.
  • Træning i effektive metoder, som kan bruges i alle tænkelige situationer.
  • Inspiration og konkret vejledning til at bruge teknikkerne i dine daglige rutiner, så du har mere overskud i hverdagen.
  • Fortrolighed med effektive redskaber i behandlingen af stress, angst, depression og andre psykiske lidelser.

Gruppeforløbets Indhold

Sæt dybe og varige spor i din hjerne og dit nervesystem

Hjertekohærens giver dig ro, harmoni og positive følelser

I denne gruppe arbejder du med at genkende de faldgruber og blokeringer, som holder dig fra at føle dig rolig, fattet og i dit es.

Du lærer teknikker og tilgange, som er lette at bruge, hjælper dig til at løse problemer i stedet for at ’sidde fast’ og som desuden har videnskabeligt dokumenteret virkning.

Du vil få inspiration til at påvirke hjernen og hele nervesystemet positivt – og derved sætte varige positive spor i din psyke. Du styrker dit indre fokus og fremmer følelser af glæde, taknemmelighed og frem for alt indre ro.

Lær redskaber med mange positive virkninger

Få et effektivt middel mod stress, uro og overstimulation

I gruppen fordyber du brugen af redskaber, der nedsætter stress, fremmer overskud og desuden har en lang række andre positive virkninger: bl.a. bedre søvn, bedre koncentration og hukommelse og et større følelsesmæssigt overskud med flere positive følelser.

Metoderne, du arbejder med i gruppen, kan desuden være effektive i behandling af angst, depression og andre psykiske lidelser.

Gør din sensitivitet til en ægte styrke

Lad dit potentiale strømme frit og fylde mere i din hverdag

Som sensitiv har du et potentiale, der kan udfolde sig overordentligt positivt, men også meget negativt. Måden du håndterer din sensitivitet er formet af din barndom og udvikler sig livet igennem.

Ved at deltage i gruppen lærer du at genkende reaktioner og væremåder, som ikke stemmer overens med det, du ønsker. Udfordringerne kan dukke op i situationer, hvor du oplever:

– at du er mindre rummelig over for andre, mindre glad og har mindre overskud.

– når “små” og store ting i løbet af dagen forstyrrer og overstimulerer nervesystemet.

– forældre kan være ekstra pressede, hvis deres barn har en dårlig dag, eller hvis de selv har haft en dårlig dag med mindre overskud til barnet.

– På arbejdet præsterer du dårligere eller glemmer flere ting end ellers, fordi du er overstimuleret osv.

I hverdagens krævende situationer kan brugen af de værktøjer, du arbejder med i gruppen, blive en styrkende genvej til “den bedste udgave” af dig selv og din sensitivitet.

“Efter 1-dagskurset i indre ro med hjertekohærens oplevede jeg en stor forskel. Det gjorde mig sulten på mere, så jeg meldte mig til gruppen. Det har overgået alle mine forventninger: jeg er 55 år i dag og kan ikke huske, at jeg nogensinde har været så optimistisk og glad, som jeg føler mig nu. Bortset fra den gang jeg var nyforelsket. Forskellen er, at jeg nu har mere ro indeni. Jeg bruger øvelserne mange gange om dagen. Det eneste, jeg kan beklage er, at gruppen slutter efter 8 møder – jeg kunne sagtens have fortsat!

— Marie-Louise, sensitiv kvinde 55 år.

Psykoterapeut i Sensitiv - Martin AugustGruppeleder

Martin August, dansk pioner inden for sensitivitet, forfatter, ID-Psykoterapeut, medlem af Dansk Psykoterapeutforening, ingeniør, tidl. leder af Stresslinjens psykolognetværk og medstifter af Sensitiv Balance.

Speciale i at regulere vanskelige følelser

Martin har specialiseret sig i sensitivitet og i arbejdet med metoder til at skabe positiv forandring. Han har især mangeårig ekspertice inden for strategier til at håndtere vanskelige følelser og bruge dem konstruktivt.

Gruppens formål

Viden, værktøjer og meget anvendelige strategier

Indre ro og sensitives følelsesliv viser dig helt konkrete værktøjer og trædesten til at gøre din sensitivitet til en gave, der beriger dig og andre, i stedet for en belastning, der tynger. I hverdagens krævende situationer kan redskaberne, du lærer at mestre, blive en styrkende genvej til “den bedste udgave” af dig selv og din sensitivitet. Du vil berige nærværet i kontakten til dig selv og til mennesker du holder af.

Er du ramt af stress, angst, søvnproblemer eller depression får du en løftestang i din helbredelse. Søger du mere livskvalitet får du praktiske og meget brugbare værktøjer og indsigter, du kan bruge i alle tænkelige situationer.

“Jeg har ikke længere hovedpine, jeg er trappet ud af sovemedicin, mine nerver sidder ikke mere i laser uden på tøjet, når jeg skal holde oplæg på arbejdet.

Gruppen har hjulpet mig til at slippe tungsind og angst, som jeg har båret rundt på i årevis. Jeg kan især mærke det på mit arbejde, hvor jeg ikke længere føler mig så presset og tynget, når jeg får nye opgaver eller der sker forandringer. Min kone er rigtig glad for, at jeg har været med i gruppen, fordi hun kan mærke, at jeg er blevet i bedre humør.

Der er stor forskel på at være sensitiv og så være et nervevrag! Det er en stor hjælp med de konkrete redskaber, og jeg bruger dem hver dag.”

— Christian, sensitiv mand 54 år.

Form: Gruppen veksler mellem teori, øvelser, dialog og spørgsmål & svar.

Deltagerantal: Max. 7 deltagere.

Standardpris: 3900 kr.

Nedsat pris: 3400 kr. for studerende, ledige og pensionister.

Materiale: Ud over skriftligt materiale, der sendes 1 uge inden kursusstart, får du under gruppeforløbet også lydfiler med praktiske øvelser.

Sted: Peter Bangs Vej 7A, etage 4, lokale 20, 2000 Frederiksberg. 

Datoer: T0rsdage kl. 18-20 den 1.2, 1.3, 15.3, 12.4, 26.4, 24.5, 7.6 og 30.8 2018. Ekstra datoer 13.9 og 11.10 2018.

Ekstra datoer: Bruges hvis gruppeleder har uventet behov for at aflyse et af de møder, der hører til gruppens almindelige datoer.

Afmelding og ændring: Er mulig frem til to uger inden gruppens startdato og koster 200 kr. Herefter er købet bindende.


Målgruppe

Gruppen henvender sig til alle, som ønsker at arbejde med effektive “værktøjer” til stressreduktion, følelsesregulering og øget modstandskraft. Du kan deltage, hvis du ønsker et rigere liv med mere kvalitet og nærvær i hverdagen.

Metoderne, som vi gennemgår i gruppen, kan desuden være meget virkningsfulde i behandling af angst, depression, stress og forskellige psykiske lidelser.

Deltagelse kræver ingen særlige forkundskaber. Der er ingen anbefalet rækkefølge for deltagelse i Sensitiv Balances forskellige arrangementer.

“For mig betyder det meget, at du er så god til at styre gruppen, så alle får plads – men uden at det bliver ligegyldig sniksnak. Der var ikke et øjeblik spildt, men fælles fokus og sammenhold. Jeg følte, at vi løftede i flok og har fået mere ud af denne korte tid end to års terapiforløb med individuelle samtaler. Tak til dig Martin og til de andre i gruppen!”

— Cecilie, sensitiv kvinde 37  år.

 

Relaterede kurser & grupper

Vi anbefaler også 1-dagskurserne Indre ro med hjertekohærens, Fra selvkritik til selvaccept, Fra vrede til varme og slip bekymringer, der er meget egnede til sensitive, som ønsker teknikker og praktisk inspiration til at bevare roen, mens de er i aktivitet og møder udfordringer. Gruppeforløb i Indre ro og selvkontrol og i Selvomsorg giver styrke er også et udmærket supplement. Se kalenderen.

Psykolog, Lise August & Psykoterapeut, Martin August

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til gruppens indhold eller vores 1-dagskurser og individuelle samtaler med fokus
på at håndtere vrede, er du meget velkommen at kontakte os.

 

BOG
Sensitive Børn

BOG & VIDEO
Kursus

BOG
Sensitive Børn og Voksne

DOBBELT DVD
Særligt Sensitive

SENSITIVE BØRN


SENSITIVE VOKSNE


Lise og klient terapi samtaler

BOOK SAMTALE